نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

تفاهم دوجانبه فدراسیون و شهرداری| انقلاب کشتی در مشهد

  • کد خبر: ۵۶۱۸۹
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
تفاهم دوجانبه فدراسیون و شهرداری| انقلاب کشتی در مشهد
فدراسیون کشتی و شهرداری مشهد برای اختصاص ۵ سالن و ۵۰ تشک به زیر‌ساخت‌های کشتی شهر تفاهم‌نامه امضا کردند
بهنام اخوت | شهرارانیوز؛ سفر رئیس فدراسیون کشتی به مشهد در‌حالی هفته گذشته انجام شد که حالا خبر امضای تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون و شهرداری مشهد منتشر شده است؛ تفاهم‌نامه‌ای که قرار است انقلابی عظیم در ورزش کشتی استان ایجاد کند. کشتی خراسان که از دیرباز نامی پُرآوازه در کشور داشته، حالا نزدیک به ۲ دهه است که در خاموشی مطلق به سر می‌برد و نه‌تن‌ها در تیم ملی صاحب نماینده‌ای نیست، بلکه در عرصه باشگاهی هم چندان پُر‌فروغ نبوده است. حالا با امضای تفاهم‌نامه‌ای که مفادش مؤید جهشی جدی در کشتی این شهر و استان است، شاید گوش‌شکسته‌های دایره طلایی به آینده‌ای درخشان امیدوار شوند؛ آینده‌ای که قرار است از دل یک انقلاب و دگردیسی جدی حاصل از یک تفاهم‌نامه در این رشته ورزشی ساخته شود.

۵ سالن و ۵۰ تشک

رئیس هیئت کشتی خراسان‌رضوی که خود از گوش‌شکسته‌های این عرصه است، درباره مفاد این تفاهم‌نامه گفت: روز گذشته نشست تدوین سند راهبردی فدراسیون کشتی در تهران برگزار شد که در حاشیه این نشست تفاهم‌نامه‌ای که قرار بود میان فدراسیون و شهرداری مشهد منعقد شود، به امضا رسید. سیدمسعود ریاضی در تشریح اولین و شاید مهم‌ترین بند این تفاهم‌نامه اظهار کرد: بر‌این‌اساس مقرر شده است که شهرداری مشهد ۵ سالن در مناطق محروم شهر مشهد بسازد یا تجهیز کند و برای مدت ۲۰ سال بهره‌برداری آن را به فدراسیون کشتی بدهد.

اتفاقی که می‌تواند تحولی عظیم در کشتی شهر مشهد و به تبع آن استان خراسان‌رضوی و کشور ایجاد کند. ریاضی تصریح کرد: همچنین قرار شد ۵۰ تشک کشتی هم برای تجهیز و توسعه این رشته ورزشی آماده شود.
این‌همه در‌حالی است که شاید جدی‌ترین سالن‌های کشتی مشهد، سالن خانه کشتی و سالن کشتی صحرایی بودند و حالا با اضافه‌شدن این ۵ سالن می‌تواند تحول و انقلابی جدی در کشتی حاصل شود. جذب جوانان حاشیه شهر و مناطق محروم به کشتی و تأمین امکانات مورد‌نیاز برای پرورش آن‌ها می‌تواند اتفاقی باشد که جامعه کشتی مشهد سال‌هاست منتظر تحقق آن است.

سالی یک جام «موسوی» در مشهد

مرحوم سیدجعفر موسوی، معلم اخلاق و یکی از پیشکسوتان نامی کشتی خراسان‌رضوی، حالا قرار است نامش هر‌ساله بر یکی از مسابقات کشوری کشتی در مشهد بدرخشد. بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین فدراسیون و شهرداری، مقرر شده که هر سال حتما یک جام با نام و یاد مرحوم «سیدجعفر موسوی»، استاد بسیاری از کشتی‌گیران نامی خراسان، در مشهد برگزار شود. به گفته رئیس هیئت کشتی این جام‌ها ممکن است در رده سنی نوجوانان و جوانان باشد.

بازگشت مشهد به لیگ برتر کشتی با شهرداری

بعد از فاجعه آبروریزی تیم‌داری یک تیم بی‌‎نام‌و‌نشان از مشهد در لیگ برتر کشتی فصل گذشته که با تغییر اسپانسر و رفتن تیم از خراسان به مازندران در نیم‌فصل مواجه شد، حالا سیدمسعود ریاضی، رئیس هیئت کشتی استان، خبر از توافقی جدید با فدراسیون می‌دهد. ریاضی با اشاره به یکی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه شهرداری مشهد و فدراسیون کشتی گفت: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه قرار است سالانه یک تیم از خراسان‌رضوی در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی با حمایت و تیم‌داری شهرداری مشهد حاضر شود.
 
شهرداری مشهد ۲‌سال پیش با حمایت مالی از تیم #تا_ثبت_جهانی_توس بعد از سال‌ها مشهد را در لیگ برتر کشتی آزاد صاحب تیم کرد؛ تیمی که نتوانست روی سکو برود، اما شور و حرارت را دوباره به سالن‌های کشتی شهر برگرداند. حضور فوق‌ستاره‌هایی، چون حسن یزدانی در تیم کشتی مشهد در لیگ‌۲ فصل قبل با افزایش چشمگیر آمار هجوم علاقه‌مندان جوان به تشک‌های کشتی همراه شد، اتفاقی که برای کشتی خراسان نویدبخش بود. حالا با این بند تفاهم‌نامه گویا قرار است بار دیگر هیجان به روی تشک کشتی برگردد.

زمان؛ پاشنه‌آشیل یک تفاهم‌نامه خوب

تفاهم‌نامه منعقدشده فی‌مابین فدراسیون کشتی و شهرداری مشهد یک تفاهم‌نامه خوب و سکوی پرتابی برای کشتی استان به حساب می‌آید، اما اگر فاز عملیاتی و اجرایی به خود نگیرد، ممکن است یک سند مرده در تاریخ ورزش شهر باشد.
ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه در وهله اول شورای شهر و شهرداری مشهد است که باید به امضای خود متعهد باشند و این نگرانی وجود دارد که با تغییرات سیاسی احتمالی در آینده حیات مدیریت شهری مشهد این تفاهم‌نامه به دست فراموشی سپرده شود و شاید لازم باشد همین امروز مدیریت شهری برای تصویب قانونی این تفاهم‌نامه در بستر یک لایحه در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد اقدام لازم را صورت دهد؛ اقدامی که می‌تواند ضامن موفقیت انقلاب بزرگ در کشتی مشهد باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->